lørdag 13. desember 2008

Julens gleder finner du ikke under treet, men i ditt hjerte

Det står det på det ene stempelet.

Jeg har vondt i øret.  Og jeg har vondt i fingrene.  For jeg har brent meg så mange ganger på komfyren.  Men det gjør ingenting, for nå er jeg snart ferdig med det som skal smeltes.  Embossing tror jeg de kaller det.  Og jeg har funnet ut at jeg ønsker meg nye blader til papirskjæreren min, for de er blitt ganske slitt.  (Ikke bare på i dag altså, men sånn generelt liksom).  

Det passer fint å lage kort når en har vondt i øret.  Eller strikke.  For da kan jeg bare sitte der å gjøre ingenting, samtidig som jeg får gjort masse og kan høre på Stavanger Gospel Choir og Stavanger Gospel Company og Voice of Joy og så mye gospel jeg vil.  Noen ganger bår jeg ikke hører på musikk, hører jeg på hvordan lina i flaggstanga utenfor slår i utakt med klokka på hylla mi.  De slår seriøst aldri likt.  Flaggstanga taper alltid, om den treffer ett slag, så kommer den alltid litt etter klokka på neste slag.  Skjønner?

Det er utrolig hva man kan bruke tid på å irritere seg over.  

2 kommentarer:

Helene Kirkholm sa...

Hehe, eg kose meg når eg lese blogginnleggå dine Ingvild :D Må sei meg enig i at den flaggstangå e ei plaga :) Likte og spesilt den om den dagen du glømte å stilla klokkå tebage :D Genialt!
Ps. Ska prøva å bli liga flink som deg te å oppdatera bloggen ;)

Anonym sa...

haha , kul du ingvild :d