fredag 19. desember 2008

Luftetur

En ting jeg har blitt flinkere til i høst, er å utsette.  Vet ikke helt om jeg liker det, men...  Men ihvertfall, i dag sto julevasken for døren.  På rommet mitt altså, resten av skolen tok vi i går.  Det trengtes.  Og skal det gjøres skikkelig, så skal det gjøres skikkelig.  Jeg tok ut de tre små teppene mine, ristet dem skikkelig utenfor til alt støvet som var i dem hadde forflyttet seg til den svarte genseren min, og hang dem over en kant til lufting.  Så gikk jeg inn på rommet mitt igjen for å støvsuge ferdig.  Det tok sikkert maksimum fem minutter før jeg gikk ut igjen for å hente teppene mine.  Men fem minutter skulle vise seg å være for lenge.  Det hadde ikke regnet på lenge nå, men selvfølgelig, i løpet av disse små fem minuttene, begynte det å regne.  Ikke så mye tror jeg, men akkurat nok til at det teppet som hang ytterst, altså ikke under tak, var blitt vått nok.  Det teppet av ull, snakker vi om nå.  Men teppet måtte uansett inn, så nå ligger det der, og hele det nyvaskede rommet mitt lukter våt ull.  Det lukter ikke godt.  

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, uff, stakkars :p