mandag 1. desember 2008

Det er første desembeeeeeeer - I dag!

"I dag er det første desembeeeeer"

Egentlig så liker jeg Jul i Blåfjell bedre enn Amalies jul.  Jeg skulle ønske jeg var liten igjen og hadde fri hver kveld og kunne se julekalenderen på Barne-TV.  Da kunne jeg sett Jul i Blåfjell i 24 dager fremover.  Det hadde vært noe.

Men men.  I dag skal jeg gå på Sartor å kjøpe sjokoladekalender, tror jeg.  Sånn 10-kroners sjokoladekalender som egentlig smaker kjempefælt, men som ikke smaker kjempefælt likevel, fordi det er 10-kroners adventskalender.  Så skal jeg henge den på rommet mitt å prøve å få litt adventsstemning.  Jeg føler at alle er på jakt etter denne berømmelige julestemningen hele tiden, men hallo, det er jo ikke jul ennå.  Jeg synes adventstiden er fin.  Det er bedre med adventsstemning når det er advent, julestemningen kommer etter hvert den.  

Har du adventskalender?

5 kommentarer:

Mari sa...

Eg har! Eg har både ein på kjøleskåpet som ei veninne har laga, og denne:http://marisl.blogspot.com/2008/12/adventskalendar.html
Kos deg i adventstida!

Gunvor sa...

Eg har og =) To, te å me ;)

Anonym sa...

advent er finest. Jul er liksom sånn fra 22-26 det. Men sjokoladekalendere, de liker jeg ikke. Men pakkekalender er fint.

Anonym sa...

I år har eg ingen kalenderar. Ikke ein gång sjokoladekalender.. Triste saker.

Ingvild Søndenå sa...

å charlotte, då sko du fått ein av meg hvis eg va hjemma, for nå har eg to! hihi:p