tirsdag 9. september 2008

Robotmusikk

Denne uken er det linjeuke på Bildøy.  Det vil si at vi ikke har bibelfag, kun media.  
Det har seg slik at det har vært visse startproblemer med medialinja, så en del planer har blitt strøket fra lista, og litt sånn.  Jeg skal ikke utdype den saken så mye mer, men jeg kan si at nå ser det ut som om ting skal bli bedre.  (For andre gang, men nå begynner jeg og tro på det selv også...)  

I går var imidlertid planene greie.  Besøk i NRK i Bergen, og til Familie & Medier.  På vei fra Familie & Medier og tilbake til skolen, var det jeg som måtte kjøre.   Det var ingen god opplevelse, ikke for meg, og antagelig ikke for de som satt på heller.  En gammel mercedes uten likehetstrekk med vår bil hjemme i Haugesund, tre pedaler som ikke var så veldig samstemte, og med et håndbrekk gjemt langt under rattet.  Turen fra Familie & Medier og til skolen gikk i rykk og napp, bokstavelig talt, men heldigvis kom både passasjerer og bil fra det med helsa i behold, så jeg får si meg fornøyd med det, og tenke "aldri mer".

Ellers har de siste kveldene gått med til å spille piano - firehendig!  Jeg har funnet en som også har spilt piano en stund (riktigere sagt, hun fant vel meg...), og som kan lese noter, så nå kan vi spille litt andre sanger enn bare de "alle" kan.  Vi har til og med prøvd oss på Norge-rundt sangen, en sang pianolæreren min på videregående iherdig prøvde å lære meg, uten ytterligere resultat.  Men nå skal jeg virkelig lære meg den, altså.  Vi spilte også en annen sang, som etter Stians mening (tilsynelatende et geni i stortrommespilling), minner om musikken til en robot som driver og vasker.  

Dette lyder lovende.  

3 kommentarer:

Anonym sa...

media e kuuult , you can do it Ingvild !
Eg har fått ny blogg forresten:
www.krist.in

MARGOT TANGEN sa...

Kuult! Kati ska dåkke ha firhendig konsert?? Eg trur den kjøreturen va spennande eg ;-)

Ingvild Søndenå sa...

å margot, du ska vær glad du ikkje satt på. Du hadde hatt mareritt om nattå asså, du hadde ikkje fått sova...