torsdag 30. oktober 2008

Størst på fjortiser

På tirsdag var det tidenes største konfirmantsamling i bibelskolehallen på Bildøy.  Over 300 konfirmanter var samlet til T14 dag som det heter, og et heidundrande show.  Og her var jeg altså med som en slags leder.  

Hele showet startet med en slags "parade" inn i hallen, hvor hver av linjene konfirmantene kan velge skulle presenteres.  Min oppgave her ble å bære en Bibel i megaformat, høyt hevet over hodet så alle kunne se, så klart.  Men hovedoppgaven min var egentlig å være gruppeleder sammen med Elin, det var veldig gøy.  Vi fikk til og med med oss tensingkonsert med Fjell kommunes tensingkor Tensing Lukas.  (Og jeg savner fortsatt Keystone...)

Men medaljen har også sin bakside.  Da tenker jeg ikke på ryddejobben etterpå, det gikk faktisk ganske fint det.  Neida.  Halvt våken, halvt sovende satt jeg i dag morges og fordøyde en brødskive i matsalen når Stian kommer løpende inn med VestNytt i den ene hånden.  VestNytt er altså lokalavisen her, og hvem andre har fått bilde av seg på hele forsiden, enn meg, bærende på en megabibel.  Jeg ser seriøst ut som om dette er noe av det verste jeg har vært med på, noe som jo ikke stemmer.  Og det beste (eh, verste...?) er liksom overskriften som preger bildet: Størst på fjortiser

Der har du meg...

2 kommentarer:

Mari sa...

Hehe, det var sikkert meint som ein kompliment :-)
Ta med avisa på laurdag då, so eg får sjå!

Anonym sa...

hahah , nice ;d