fredag 4. juli 2008

Bobler

Bobler er kult.  Det er et kult ord.  De er morsomt å si ordet bobler.  Jeg tror at hivs jeg ikke hadde hørt det før, så hadde jeg kunne sett for meg hvordan bobler så ut.  

For en gangs skyld er det skikkelig sommervarme i Haugesund.  Da er det godt med noe kaldt og forfriskende å drikke, når man ellers føler at man kan komme til å smelte vekk hvert øyeblikk.   Jeg fant en flaske med farris i kjøleskapet.  Åpnet den, og hørte som vanlig lyden av kullsyre, som så alltid når farrisflasker åpnes.  Tenkte ikke noe mer på det, men fylte et glass.  Jeg var helt alene på kjøkkenet, musestille.  Nesten.  En brusende lyd hørtes fra glasset mitt.  Lyden av bobler.  Ble jo rett og slett nesten avkjølt bare av å høre på boblene.  Skal lyden beskrives med ett ord, vil jeg bruke ordet forfriskende.  Akkurat som smaken av drikken var tenkt å være. 

Nesten synd å drikke opp den fine lyden.  

Et avkjølende glass farris.  Det var forfriskende i denne sommervarmen.  

Ingen kommentarer: