torsdag 7. august 2008

Om tråkling og quilting og sånn

Av og til får jeg bare skikkelig lyst til å sy, å da er det få ting som kan stoppe meg.  I begynnelse av ferien fant jeg ut at jeg hadde nok penalhus, og satte derfor i gang med et sengeteppe jeg skal ha med meg til Bildøy.  Og det skal bli fint altså!  Det er bare det at det er så vanvittig stort, og da er det så vanskelig å quilte det...  Nå har jeg sittet på gulvet i evig lange tider, bare for å tråkle en liten flekk på midten, å  når jeg da skal begynne å quilte, så er det jo så stort å uhamselig at jeg blir helt ute av meg.  

Så da tenke Ingvild: "Nå tar jeg en pause og skriver om det på bloggen min, og så kan jeg fortsette etterpå"

Men nå har jeg skrevet om det på bloggen min, og jeg har ikke kommet lenger med tråklingen, og teppe er fremdeles like stort.  

Fint, da er det bare til å fortsette der jeg slapp, da jo.

4 kommentarer:

Kristin sa...

kossen syr du et pennal ? Liksom syr sammen masse stoff-ting ? :p

Ingvild Søndenå sa...

jo det ska eg sei deg, eg finne nåken stoffer som eg suns e fine, å så skjere eg dei te sånn at penalet blir så stort som eg vil ha det, å så syr eg di sammen å så syr eg glidelås i, å så må eg fora det,å så må eg quilta det, å så syr eg igjen lokkekanten rondt glidlåsen å så syr eg sammen i endane å så bare blir det et penal! så nå har du lert det.

Kristin sa...

okeiii, men då jørr eg det:p hmm... Ka e quilting?
Eg har alltid tenkt at eg må værr sånn flink, kreativ person. men så e bare alle andre det då, eller, hvertfall du :p

Ingvild Søndenå sa...

e ikke DU kreativ!? då e jo ingen det...:p eg vet ikke om det e noe bra norsk ord som oversette quilting, men det har me at nå du ska sy nåke med vatt (som då for eksempel et sengeteppe eller et penalhus:) så må du festa alle lagene med stoff te hverandre sånn at det du lage ikke blir ødelagt hvis du f eks ska vaska det:) å så e det jo kjekt å finna nye måter å gjør det på då vettu, forskjelig mønster å sånn for å prøva å gjør det litt dekorativt liksom.. okei, det funka skikkelig dårlig å forklara det, må nesten ses..:p