fredag 22. august 2008

Superspeider

Apropos sporty Ingvild - i dag vant "Fantastic 5" (min onsdagsgruppe/bibelgruppe) volleyball-cupen på skolen.  I kledd svarte tights, rosa singlet, grønn satengjakke i størrelse XXL og rød hatt med sløyfe på, entret jeg og laget mitt banen, og gikk altså til slutt av med seieren.  At jeg hadde vondt i ryggen, og egentlig bare håpet å ryke ut av turneringen ganske tidlig, er en anen sak.  Og hvis du lurer, så var det andre som så verre ut enn meg.  Prøv å se for deg laget som kalte seg "Bildøy psykriatiske avdeling", for eksempel.

I dag var skoledagen litt spesiell.  Fra rett etter frokost og fram til middag, var det et ektepar, to fantastisk gode kurssholdere, som holdt et kurs for oss som het "Vandring gjennom GT".  For de som har mulighet til å delta på dette kurset noen gang, vil jeg absolutt anbefale det!  Du får lære mer om alt det du har hørt om, sette det inn i en historisk samenheng, og lært deg en aldri så liten dans, i hvert fall bevegelser til 77 stikkord som skal hjelpe deg å huske Det Gamle Testamentet.   Den får jeg repetere i drømmene mine i natt, det skal ikke bli noe problem...

Det var når vi var i gang med mosebøkene, at den mannlige kursholderen spurte: "Er det noen her som er eller har vært speidere?" Stolt kunne en liten andel rekke opp hånden, deriblant meg.   "Vet dere at det er et vers i første mosebok som sier " Vi er ikke speidere, vi er ærlige mennesker"?" fortsatte han med et smil på lur og glimt i øyet.   Hva kan vel sies.  Med et eget smil på lur måtte jeg jo bare sende melding til Torbjørn og Gunvor, og fortelle om min nyeste lærdom.  Mens Torbjørn brukte litt tid på å finne ut hva jeg mente med GT, svarte Gunvor med en gang, og minnet meg på paragraf 5 i speiderloven: "En speider er ærlig og pålitelig".  Haha...



(Forresten, onsdagsgruppen min heter ikke Fatastic 5 til vanlig, altså, det var bare i mangel av et annet bedre navn, at det var det første vi kom på på sparket...)

2 kommentarer:

Mari sa...

Hehe, det verset sakl eg bruka for det det er verdt :-)

Ingvild Søndenå sa...

eg holdt på å le meg ihjel eg asså..:D